سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گفتمان مذهبی
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • صفحه نخست
  • امروز سالگرد ارتحال امام راحلع خمینى کبیر (رضوان الله تعالى علیه) است.
    این مصیبت بزرگ را که امسال همزمان با دهه فاطمیه و شهادت جانسوز مادرش حضرت زهراى مرضیه (سلام الله علیها) هم شده، به پیروان مکتب اهل بیت (علیهم‌السلام) و همه دوست‌داران روح‌الله تسلیت مى‌گویم.


    ویژه‌نامه‌«نیمه خرداد به بعد» را در سایت دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبرى ببینید:


    و همینطور

    ویژه‌نامه ارتحال امام خمینى ره در سایت بلاغ

    را



    حق‌شناس ::: سه شنبه 87/3/14::: ساعت 6:37 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    نماز جمعه مورخه 27 اردیبهشت سال 1387 اهل سنت مسجد مکی و سخنرانی پیرامون شهادت حضرت زهرا (س)
    مولوی عبدالمجید اسماعیل زهی (شه بخش) برادر زن مولوی عبدالحمید، طی سخنانی [قبل از خطبه‌هاى نماز] در خصوص شهادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: پیامبر اکرم چهار دختر داشتند به نام های زینب، رقیه، ام کلثوم و فاطمه که به ترتیب زینب را به خواهر زاده خدیجه (ابوالعاس) و رقیه و ام کلثوم را به حضرت عثمان و فاطمه را به علی که یک فقیر به تمام معنا بود داد.
    این صحبتهایی که در مورد شهادت حضرت زهرا (س) مطرح است دروغ محض و هدف آنها تخریب ابوبکر و عمر نیست، بلکه می خواهند شخصیت علی را تخریب کنند، علی که شیرخدا و اسدالله الغالب بود و درب خیبر را به یک دست بلند کرد چگونه حاضر می شود ببیند فاطمه را جلوی چشمش مضروب کنند و بعد دخترش را هم به عقد ضارب عمر دربیاورد، یا اینکه می گوید قبر فاطمه نامشخص است مگر قبر حضرت عایشه و سه دختر دیگر پیامبر مشخص است، تازه بین اینها، قبر فاطمه حدودش معلوم است، می گویند فاطمه را شبانه دفن کرده اند، خوب این بخاطر وصیت حضرت فاطمه به اسماء بنت عمیس خانم حضرت ابوبکر بود که نمی خواست اندازه جسدش را نامحرم ببیند، علت مرگ و وفات زهرا غصه از دست دادن پیامبر بود، بطوریکه حضرت فاطمه چون خیلی وابسته بود به رسول خدا، همان روز وفات باید می مرد اما چند ماه دوام آورد و به گفته صحابه و راویان هر روز در غم پیامبر ذوب می شد تا اینکه وفات نمود.


    منبع:
    سایت مؤسسه تحقیقاتى حضرت ولى‌عصر (عج)

    ::: بخشى از نظرات کاربران در سایت مؤسسه تحقیقاتى حضرت ولى‌عصر (عج) :::
    1. سید ابطحی
    این جاهل اگر سری به صحیح بخاری یا ملل شهرستانی خودشان زده بود این اراجیف رانمی‌بافت.

    2. خادم المهدی
    سلام بر شما
    اگر هدف بی بی مظلومه از تشیع شبانه، ندیدن ایشان بوسیله نا محرم بود، پس چرا سلمان و مقداد و ابن عباس و ... در مراسم شرکت داشتند ؟؟؟ چرا فقط آن دونفر نبایستی در آنجا می‌بودند ؟؟؟؟!؟!؟!؟!!؟!
    مگر پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم در طی انجام رسالت خود، سختی ندیدند ؟؟؟ آیا در همه موارد شروع به نزاع و جنگ کردند ؟؟؟ و آیا ایشان شجاع نبودند ؟؟؟؟ برخی فکر کرده اند که حکمت و عقل و شعور، نعمتی خدادادی است که باید به صورت آکبند آن را نگه دارند !!!!!
    راستی حدود قبر بی بی مظلومه کجاست ؟؟!؟!؟! جالب است که قبر عایشه هم نامشخص است!!!!
    خداوند، شعور همه ما را آکبند و مغزمان را بی استفاده قرار ندهد!!!
    3. امینی 
    در مورد سخنرانی این امام جمعه اهل سنت باید بگم متاسفانه یا خوشبختانه همیشه شیعه‌ها از خود سنی‌ها آگهی بیشتری به مطالب کتاب‌های اهل سنت دارند؛
    این آقا به جای اینکه چند ماه وقت صرف کنه تا بره چند تا شبهه بر ضد شیعیان (اونهم از کتاب‌های سنی‌ها!!!) پیدا کنه بهتر بود یک سری به کتاب‌های تاریخی معروف خودشون می زد تا بدونه که اون ها هم تصریح کردند که رسول خدا جز فاطمه زهرا دختر دیگری نداشته، (تا نیاد ادعا کنه که رقیه و ام کلثوم دختر های رسول خدا با عثمان ازدواج کردند) و بدونه که خود ابوبکر اعتراف کرده که دستور حمله به خونه حضرت زهرا رو داده و خود بخاری اعتراف کرده که حضرت زهرا از ابو بکر و عمر ناراضی بود
    و باز کمی مطالعه در کتب اهل سنت کافی بود تا این امام جمعه اهل سنت بفهمه که خود اونها گفتند برای چی حضرت زهرا وصیت کرد که شبونه دفن بشه ؛ برای اینکه غاصبین حقش در تشییع جنازش شرکت نکنند:
    وقد طالبت فاطمة رضی الله عنها أبا بکر رضی الله عنه بمیراث أبیها رسول الله صلى الله علیه وسلم فلما لم یعطها إیاه حلفت لا تکلمه أبدا وأوصت أن تدفن لیلا لئلا یحضرها (تأویل مختلف الحدیث ابن قتیبه ج1/ص300)
    فاطمه از ابو بکر خواست که میراث پدرش را به او بدهد ؛ وقتی که او میراث را به او نداد، فاطمه قسم خورد که دیگر با ابو بکر سخن نگوید و وصیت کرد که شبانه دفن شود تا ابو بکر در دفن او حاضر نشود
    ادامه مطلب...

    حق‌شناس ::: یکشنبه 87/2/29::: ساعت 5:55 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    مطلع شدیم که آیت‌الله مجتهدی تهرانی از اساتید اخلاق و علماى برجسته تهران ـ که ریاست علمى و مدیریت مدرسه علمیه حاج ملا محمدجعفر تهران را که هم اکنون به نام حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدى معروف است بر عهده داشتند ـ دار فانى را وداع گفتند.
    در این مدرسه علمیه نزدیک به یک هزار طلبه مشغول فراگیری علوم اسلامی هستند.

    امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبرى، آیات عظام وحید خراسانی، فاضل لنکرانی، جوادی آملی، مکارم شیرازی، مرعشی نجفی و شبیری زنجانی، درباره مرحوم آیت‌الله احمد مجتهدی تهرانی همواره به تکریم وی و حوزه علمیه‌ ایشان پرد‌اخته‌اند.
    از جمله رهبر معظم انقلاب فرموده بودند: اگر مدرسه علمیه ایشان نبود متحیر بودم فرزاندم را به کجا بفرستم.

    خداوند روحشان را شاد و با اولیایش محشورشان فرماید

    _ زندگی‌نامه مرحوم آیت‌الله احمد مجتهدی تهرانی
    _ پیام رهبر معظم انقلاب در پى ارتحال آیت الله مجتهدِى تهرانى
    _ تصاویر دیدار آیت الله مجتهدِى تهرانى با رهبر معظم انقلاب

    _ آخرین تصاویر
    _ تصاویرى دیگر
    _ بازهم مرغی پر کشید
    _ گزارش تصویری تشییع پیکر آیت الله مجتهدی تهرانی 1 2 3
    _ توصیه‌هاى اخلاقى از زبان آیت‌الله مجتهدى تهرانى
    _ داستان طلبه شدن آیت‌الله مجتهدى تهرانى از زبان خودش
    _ وصیت آیت الله مجتهدى تهرانى



    حق‌شناس ::: یکشنبه 86/10/23::: ساعت 4:59 عصر
    نظرات دیگران: نظر


    ولادت با سعادت کریمه‌ى اهل بیت (ع) حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)
    بر همه‌ى پیروان و دوست‌داران اهل بیت (علیهم السلام) مبارک باد.

    برای مشاهده تصاویر در اندازه‌ى واقعى روى تصویر کلیک کنید

    برای مشاهده تصاویر بیشتر و رفتن به وبلاگ منبع تصاویر اینجا کلیک کنید ...

    این آدرسها رو هم حتماً ببینید:
    گوهرى در صدف (یادنامه حضرت معصومه (س) در سایت تبیان)
    سایت حرم حضرت معصومه (س)



    حق‌شناس ::: دوشنبه 86/8/21::: ساعت 1:17 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    به رغم گذشت دو سال از جنایت تروریستى تاسوکى و ناامنى‌هاى گسترده در استان سیستان و بلوچستان، هر چند کارهاى خوبى در مقابله با این حرکات موذیانه انجام شده اما متأسفانه هنوز مردم استان از امنیت کامل برخوردار نیستند و برخورد قاطع و همه‌جانبه‌اى با عوامل اصلى و حامیان آنان صورت نگرفته است و عوامل جنایت اخیر هم هنوز معرفى نشده و به سزاى جنایاتشان نرسیده‌اند.

    * * *

    شب گذشته پس از نماز مغرب و عشا، در آستانه چهلم شهادت شهید قدر و محراب، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی توکلی ـ که در مسجد روستای افتخارآباد خاش به مزدوران تکفیرى وهابى ترور شد ـ مراسمی در حسینه شهداى قم با حضور آیت‌الله شبیری زنجانی، آیت‌الله علوی گرگانی، حجج اسلام شهرستانی (نماینده آیت الله العظمی سیستانی)، سید احمد خاتمی (نماینده مجلس خبرگان و امام جمعه تهران)، سید حسن ربانی (رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم)، مرتضی جوادی آملی (به نمایندگی از حضرت آیت الله جوادی آملی)، ایرانی (رییس سازمان تبلیغات اسلامی قم)، استاد جواد محدثی، نمایندگان بیوت برخی از مراجع و جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه، طلاب، فضلا، دانشجویان و مردم مؤمن و با سخنرانی حجت‌الاسلام «نظرى منفرد» از اساتید حوزه علمیه و تنى چند ازبستگان شهید، در حسینیه شهداى قم برگزار شد. از مقام شامخ شهید توکلی، که به شهید قدر و محراب مشهور شده است، تجلیل به عمل آمد.

    گزارش تصویرى خبرگزارى رسا از مراسم ـ1
    گزارش تصویرى خبرگزارى رسا از مراسم ـ2

    اسلام دین رحمت و پیامبر اسلام پیامبر رحمت است

    ادامه مطلب...

    حق‌شناس ::: پنج شنبه 86/8/10::: ساعت 2:54 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    لیست کل یادداشتهاى وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 20
    بازدید دیروز: 18
    کل بازدید :355781

    >>اوقات شرعی <<

    >> معرفى <<
    گفتمان مذهبی
    مدیر وبلاگ : حق‌شناس[100]
    نویسندگان وبلاگ :
    حبیب[8]


    >> پیوندهای روزانه <<

    >> لوگوى وبلاگ <<
    گفتمان مذهبی

    >> یادداشتهاى قبلى <<

    >> سایتهاى مفید <<

    >> لینک دوستان <<

    >>اشتراک در خبرنامه<<