سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گفتمان مذهبی
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • صفحه نخست
  • طلاب و دانشجویان در سومین همایش از سلسله نشستهای طلوع ویژه تشرف یافتگان به مذهب شیعه با سیر تشرّف دکتر علی الشیخ از مسیحیت به مذهب تشیع آشنا شدند.

    ظهر امروز در بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی کتاب دکتر علی الشیخ نویسنده و محقق عراقی که از مسیحیت به اسلام تشرف یافته بود با عنوان «تولدی نو» بازخوانی شد.
    این نویسنده عراقی با بیان اینکه اسلام دینی کاملا عقلانی و بر پایه باورهای اصیل انسانی است گفت: غرب از نفوذ معنوی دین اسلام به دلهای مردم دنیا به ویژه مسیحیان هراس دارد.
    وی ادامه داد: آنها از روش های تبلیغی مختلفی بر علیه اسلام و مسلمانان استفاده می کنند تا چهره این دین انسانی را خشن و غیر عقلانی جلوه دهند.
    دکتر علی الشیخ خاطر نشان کرد: برخی از عقاید در دین مسیحیت تحریف شده است که مبنای عقلانی و منطقی ندارد و جالب اینکه آنها مدعی غیر عقلانی بودن اسلام هستند.
    وی با تاکید بر اینکه امروز فضای مناظره و میز مذاکره برای گفتگوی ادیان در دنیا باز است، گفت: آنها که به اسلام وصله غیر عقلانی بودن را می زنند زیرا فضای مذاکره منطقی را با توهین و هیاهو مسموم می کنند.
    در این نشست یک کارشناس ادیان در حوزه علمیه قم با اشاره به دسیسه های دشمنان اسلام که از ساختن گروهک تروریستی القاعده تا فیلم موهون فتنه ادامه یافته است، گفت: جریان نفوذی اسلام در میان مسیحیان موجب وحشت سران و سیاستمدارن غربی شده است.
    حجت الاسلام محمد کاشانی با ارائه آماری از رشد گرایش مسیحیان به دین اسلام تصریح کرد: در حال حاضر 75 میلیون مسلمان در قاره اروپا زندگی می کنند و این برای غرب زنگ خطر است.
    وی در خصوص فیلم موهون فتنه عنوان کرد: در این فیلم نسبت به رشد سریع دین اسلام در هلند هشدار داده شده است زیرا طبق آمار اعلام شده در سال 2004 بیش از 944 هزار نفر در هلند به اسلام گرایش داشته اند.
    سلسله نشستهای طلوع ویژه مستبصرین زیر نظر معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با بازخوانی کتاب تشرف یافتگان به دین اسلام در حرم رضوی برگزار می شود.

    مأخذ: سایت آستان قدس رضوى



    حق‌شناس ::: شنبه 87/2/21::: ساعت 5:50 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    یک حاجى یونانی که چندی پیش بر اثر ارتباط و گفت‌وگو با یک روحانی ایرانی به دین اسلام مشرف شده بود در مراسم حج امسال شیعه شد.
    «آتول» که پیش از این مسیحی بود به واسطه یکی از ایرانیان مقیم یونان، با «حجةالاسلام والمسلمین قاضی‌‍زاده» آشنایى پیدا کرده و بارها از طریق تلفن با ایشان به بحث، گفت‌وگو و پرسش درباره اسلام پرداخت.
    وى پس از اطلاع از عقاید و آداب اسلامى به دین اسلام تشرف یافت.
    در مراسم حج امسال که هردو نفر ـ حجةالاسلام قاضی‌زاده و آتول ـ توفیق حضور در مکه مکرمه را دارند با یکدیگر ملاقات کرده و حاج آقا قاضی‌زاده در محفلی معنوى و نورانی یک بار دیگر و این بار در کنار خانه کعبه شهادتین را به ایشان القاء نمود.
    آتول پس از اداى شهادتین، به مذهب تشیع گرویده، نام «محمدعلى» را براى خود بر‌گزید.
    شایان ذکر است چند سال پیش نیز یک خانم مسیحى هندى‌تبار بنام «جولیانا» پس از گفت‌وگو با حجةالاسلام قاضی‌زاده مسلمان شد و نام مریم بر خود نهاد. یکى از عوامل مشوق وى برای گرویدن به اسلام «نماز خواندن مسلمانان» بود.

    منبع: خبرگزارى اهل البیت (ع)

    حق‌شناس ::: چهارشنبه 86/9/21::: ساعت 12:56 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    بعد از اینکه پاى یک دختر مسلمان متدین به زندگى وى باز شد او را با دین و دیانت آشتى داد و به مباحث دینى علاقمند کرد ... هرچند که ازدواج با آن دختر هرگز تحقق پیدا ننمود ، لکن سرنوشت وى تغییر یافت ...

    پیامبر اکرم (ص) هنگام اعزام امیرالمؤمنین على (ع) براى تبلیغ به یمن به آن حضرت فرمود:
    «یا علی! اگر یک نفر به دست تو هدایت شود براى تو بهتر است از آنکه تمام آنچه که خورشید بر آن می‌تابد را به تو دهند».

    ***
    با یارى و عنایت خداى متعال، انوار هدایت اهل بیت(ع) بر دل دو نفر از کاربران اتاق گفتگوى اینترنتى مجمع جهانى اهل‌بیت (ع) تابید
    و هر دو به مذهب تشیع مشرّف شدند.

    آقاى «عارف» از فرانسه
    یک جوان 21 ساله فرانسوى به نام «عارف» ، به برکت حضور مستمر در برنامه‌هاى اتاق پالتاک انگلیسى مجمع،‌ زیر نظر اساتید و کارشناسان محترم، حجج اسلام آقایان دکتر شاملی، دکتر فنایی، دکتر مینایى و دکتر على مصباح یزدى به مکتب اهل بیت(ع) تشرف یافت.
    این اتفاق در یک روند سه هفته‌اى رخ داد و نامبرده از کشور فرانسه به واسطه اینترنت در جلسات سخنرانى زنده این اساتید شرکت و بحث‌ها را با جدیت دنبال می‌نمود.
    او که سومین فرزند یک خانواده با درآمد متوسط است و به فلسفه و تاریخ علاقه زیادى دارد، گرچه از ابتدا با دین میانه اى نداشته است، اما بعد از اینکه پاى یک دختر مسلمان متدین به زندگى وى باز می‌شود و وى را با دین و دیانت آشتى مى دهد، به مباحث دینى علاقمند می‌شود. هرچند که ازدواج با آن دختر هرگز تحقق پیدا نکرد، لکن سرنوشت وى را تغییر داد.
    عارف پس از آنکه دانست برنامه پالتاک از سوى یک مؤسسه اسلامى شیعى در قم اجرا می‌شود، با حضور در اتاق، سؤالات خود را به تدریج و تناوب مطرح کرد.

    از جمله موضوعات مطرح شده در سؤالات وى می‌توان به این موارد اشاره کرد:
    علم غیب پیامبر اکرم(ص) و ائمه(ع)، تعداد امامان، فضائل امیرالمؤمنین(ع)، چرا حضرت علی(ع) براى بازپس‌گیرى حق خود با خلفا نجنگید؟ نخستین کسى که اسلام آورد که بود؟ چرا عایشه با علی(ع) جنگید؟

    پس از آنکه کلیه پرسش‌ها و شبهات این جوان مطرح شد و براى یکایک آنها پاسخ قانع کننده دریافت کرد، در یک فضاى معنوى با نیت خالصانه و با بر زبان راندن مجدد اعتقاد به یگانگى خدا و رسالت نبى گرامیاسلام(ص) و نیز اقرار به ولایت و حقانیت امیرمؤمنان(ع) و فرزندان معصومش به تشیع تشرف پیدا کرد.
    وى پس از پایان هر جلسه از طریق ارسال پیام خصوصى که از دید دیگر اعضاى اتاق پنهان بود، سؤالاتش را مطرح و پاسخ‌هاى مناسب را در همان زمان دریافت می‌کرد و برخى از پاسخ‌ها که نیازمند زمان بیشترى بود، از طریق ایمیل ارائه مى‌شد.

    بانو «مها» از مصر
    خانم «مها» فرزند «محمد» اهل استان اسماعیلیه در کشور مصر است. وى نزدیک به یک سال در اتاق پالتاک عربى حاضر می‌شد ولى کلامى بر زبان نمی‌آورد و فقط شنونده بود و مدیران اتاق اطلاعى از ملیت یا جنسیت ایشان نداشتند.
    ایشان بعد از جلسات متعدد حضور در اتاق، شروع به سؤالاتى از کارشناسان در انتهاى بحث‌هاى مطرح شده می‌نمود که کارشناسان با حوصله جواب ایشان را نیز مانند بقیه کاربران می‌دادند.
    سرانجام پس از مدت‌ها حضور مستمر و جدى ـ که هر شب از اولین دقایق برنامه اتاق پالتاک تا پایان آن ادامه داشت ـ در یکى از جلسات اعلام کرد که من بعد از تتبع بسیار و شنیدن کلام شیعیان و پیگیرى بحث‌هاى انجام گرفته، حق را با مذهب تشیع مى‌دانم و خود را تابع این مذهب قلمداد مى‌کنم؛ با اینکه قبل از این هیچگونه درکى از این مذهب نداشتم.
    خانم «مها»، چهل و هفت ساله و داراى شغل فرهنگى است؛ اما متأسفانه همسر وى یک فرد ناصبى است و فرزندان او تحت تأثیر افکار همسرش، با اهل‌بیت (ع) میانه‌اى ندارند.

    اتاق پالتاک مجمع ؛ اتاق گفتگویى متفاوت
    شایان ذکر است که اتاق پالتاک مجمع، اتاق گفتگویى متفاوت نسبت به بقیه اتاق‌هاى پالتاک است که بحث‌هاى اعتقادى ـ مذهبى را به صورت علمى و به دور از هر گونه ایجاد حساسیتى که باعث مورد اهانت قرار گرفتن مذهب یا شخصیتى گردد اجرا مى‌‌کند.

    منبع: ابنا



    حق‌شناس ::: سه شنبه 86/9/6::: ساعت 4:8 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    لیست کل یادداشتهاى وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 36
    بازدید دیروز: 18
    کل بازدید :355797

    >>اوقات شرعی <<

    >> معرفى <<
    گفتمان مذهبی
    مدیر وبلاگ : حق‌شناس[100]
    نویسندگان وبلاگ :
    حبیب[8]


    >> پیوندهای روزانه <<

    >> لوگوى وبلاگ <<
    گفتمان مذهبی

    >> یادداشتهاى قبلى <<

    >> سایتهاى مفید <<

    >> لینک دوستان <<

    >>اشتراک در خبرنامه<<